Cea mai bună şi eficientă dietă din 2021: Ce alegem între “Intermittent fasting”, Dieta Rina şi Dieta Daneză / Sfatul nutriţionistului

by | Dec 9, 2020 | Life | 0 comments

Pentru că se apropie sarbatorile de iarna, acea perioada din an in care regulile alimentare nu se mai aplica şi ne bucuram de o multitudine de bunatati traditionale, trebuie să ţineţi cont că, de regulă, după acestea, majoritatea oamenilor simt nevoie să intre direct într-un program de slăbit accelerat.

IQ News a stat de vorbă cu mai mulţi nutriţionişti pentru a afla cele mai bune metode prin care românii pot începe din ianuarie 2021 lupta cu kilogramele. Întrebarile care apar atunci pe buzele tuturor celor interasaţi sunt: “Ce dieta mi se potriveste?”, “ Cum sa slabesc mai repede?”, “Cum sa slabesc mai eficient?”

Cel mai important sfat pe care vi-l dăm atunci când vine vorba de începerea unei diete alimentare stricte este să consultaţi un nutritionist profesionist. Acesta va şti cel mai bine, în urma urmăririi stitului de viata si a unor analize medicale, care este cel mai eficient plan pentru a slăbi.

Daca totusi vrei sa nu folosesti aceasta metoda atunci poti alege una din variantele de mai jos, acestea fiind cele mai populare diete din România în ultimii ani:

 

Totul despre Dieta “Intermittent Fasting” (“postul intermitent”): Câte ore trebuie să treacă între mese

 

Dieta “intermittent fasting” sau “postul intermitent”-  este dieta vedetelor si cea mai in voga dieta la acest moment. Regula acestei diete este foarte simpla: ai doua mese pe zi la un interval de opt ore. Dupa ce-a de-a doua masa urmatoarea trebuie sa fie la saisprezece ore. Aceasta perioada se numeste perioada de “post”.

In cele saisprezece ore nu ai voie sa consumi decat: apa, ceai sau cafea neindulcite. La cele 2 mese ale zilei poti consuma orice aliment iti doresti, se recomada sa tii cont si de numarul caloriilor consumate, in functie de stilul de viata avut. Caloriile le poti calcula folosind o aplicatie.

 

Cum slăbeşti cu Dieta Rina: Lista de alimente pe care o poţi folosi în fiecare zi

 

Dieta “Rina” este o dieta disociata. Aceasta presupune ca in fiecare zi sa manaci o singura grupa de alimente: o zi de fructe, o zi de legume, o zi de proteina si o zi de carbohidrati. Dieta este recomandata sa se tina timp de 90 de zile, iar in cea de-a 29 zi se tine o zi de detoxifiere, se bea numai apa.

In fiecare zi, la micul decun, vor trebui consumate preponderent fructe, exceptie fiind in ziua 29 cand se consuma doar apa.

Vom detalia putin aceasta dieta:

– in ziua de legume se va consuma la micul dejun fructe, iar la pranz si cina se vr consuma legume (indiferent de cantitate si de metoda de preparare, mai putin prajite)

– in ziua de fructe se va mentine acelasi mic dejun iar la pranz si cina putem consuma fructe, legume, seminte sau/si fructe oleaginoase

– in ziua de proteine se vor consuma fructe la micul dejun, iar la pranz si cina se pot consuma proteine (carne, branza, oua) nu mai mult de 200g alaturi de o portie mica de legume (fara ulei)

– ziua de carbohidrati sau ziua cea mai asteptata din dieta, la micul dejun avem fructe, iar la pranz si putem manca pizza, paste sau chiar si-o bucatica de ciocolata. Cina trebuie sa fie totusi mai redusa din punct de vedere caloric .

 

Cea mai grea dietă: Dieta Daneză / Care este meniul de bază în cele 13 zile

 

Dieta “Daneza”- in ciuda faptului ca dureaza doar 13 zile, este poate cea mai grea dieta. Principiul pe care functioneaza aceasta dieta este cel de schimbarea metabolismului, iar meniul este astfel alcatuit incat sa ne incadram in 600 de calorii pe zi. Orice adictie in aceasta dieta (chiar si o guma de mestecat) , face ca aceasta sa devina ineficienta.

O puteti relua doar dupa o pauza de 3 luni si  puteti repeta dupa 1 an, recomadabil dupa 2 ani.

Care e  meniul dietei daneze:

Ziua 1

  • Mic dejun: 1 ceașcă de cafea neagră, cu 1 cub de zahăr;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 1 roșie medie și 380 g de spanac;
  • Cină: 200-300 g carne de vită la grătar, cu salată proaspătă.

Ziua 2

  • Mic dejun: Se repetă același lucru ca în ziua 1;
  • Prânz: 250 g de șuncă, 1 iaurt degresat (200 ml);
  • Cină: Se repetă ce ai consumat în prima zi.

Ziua 3

  • Mic dejun: 1 cafea cu 1 cub de zahăr, 1 felie de pâine prăjită;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 100 g de șuncă, 150 g de salată;
  • Cină: 1 roșie proaspătă, 1 țelină fiartă, 1 fruct la alegere.

Ziua 4

  • Mic dejun: Repeți ce ai mâncat în ziua cu numărul 3;
  • Prânz: 200 ml suc natural proaspăt stors, 1 iaurt de 200 ml;
  • Cină: 1 morcov, 1 ou fiert tare, 250 g brânză slabă de vaci.

Ziua 5

  • Mic dejun: 1 morcov mare răzuit, asezonat cu suc de lămâie;
  • Prânz: 250-300 g pește fiert (cod), cu lămâie și o bucățică de unt;
  • Cină: 200 g friptură (carne de mânzat), 1 țelină (rasă sau piure).

Ziua 6

  • Mic dejun: Se repetă micul dejun din ziua 3;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 1 morcov dat pe răzătoare;
  • Cină: 200 g piept de pui, 1 salată cu suc de lămâie și ulei de măsline.

Ziua 7

  • Mic dejun: 1 cană cu ceai din plante, fără adaos de zahăr;
  • Prânz: Nu mănânci nimic, bei doar apă;
  • Cină: 200 g carne de miel, 1 fruct proaspăt de sezon.

Ziua 8

  • Mic dejun: Repeți meniul din prima zi de dietă daneza;
  • Prânz: 400 g spanac, 1 roșie medie, 2 ouă fierte tare;
  • Cină: 200 g carne de vită la grătar, 1 salată de legume asezonată.

Ziua 9

  • Mic dejun: Se repetă micul dejun standard din ziua 1;
  • Prânz: 200 g de șuncă, 1 iaurt de 200 ml;
  • Cină: 250 g friptură de vită, 1 salată cu legume.

Ziua 10

  • Mic dejun: Repeți micul dejun din ziua 3;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 100 g șuncă, puțină salată verde;
  • Cină: 1 țelină fiartă, 1 roșie crudă, 1 fruct de sezon.

Ziua 11

  • Mic dejun : Același meniu obișnuit din ziua 3;
  • Prânz: 200 ml suc de fructe proaspăt stors, 1 iaurt natural;
  • Cină: 1 ou fiert, 1 morcov mediu, 250 g de brânză slabă.

Ziua 12

  • Mic dejun: 1 morcov dat pe răzătoare, cu suc de lămâie;
  • Prânz: 200 g pește fiert, cu suc de lămâie proaspăt;
  • Cină: 200 g carne de vită, 1 țelină.

Ziua 13

  • Mic dejun: Vei repeta meniul din ziua 3;
  • Prânz: 1 morcov mare răzuit, 2 ouă fierte tare;
  • Cină: 1 piept de pui (250 g), 1 salată de crudități, asezonată.

 

Câtă apă trebuie să consume pe zi pentru a slăbi / Importanţa sportului

 

Aceste trei diete sunt cele mai cautate si mai aplicate diete cu rezultate spectaculoase. Totusi, pentru orice dieta alegi, tine cont de regulile cele mai importante: consuma minim 2 litri de apa pe zi si cel putin 30 de minute de sport/zi.

Citeste mai multe despre: dieta daneză | dieta Rina | Intermittent Fasting

Distribuie pe social media

Top articole

Cele mai citite

Ultimele stiri

Urmareste-ne pe Facebook