Cum s-a infiltrat ideologia la emisiunile “Românii au talent şi „Masked Singer” de la PRO TV, tocmai când postul e preluat de magnatul Petr Kellner, un apropiat de China

by | Dec 3, 2020 | Analize | 0 comments

În era FAKE NEWS, când spaţiul virtual e împânzit de informaţii greu de verificat ce pot schimba semnificativ percepţia publicului ţintă, faptul că un mare trust de presă dintr-o ţară se lasă prins în mrejele manipulărilor ideologice reprezintă, până la urmă, o chestiune de siguranţă naţională.

PRO TV, cea mai mare televiziune din România, a intrat în acest an, oficial, în mâinile controversatului magnat ceh Petr Kellner, un apropiat al intereselor Chinei în Europa. Mai mult, tranzacţia prin care acesta prelua trustul român de presă a fost aprobată acum şi de Comisia Europeană, oficializându-se astfel o relaţie care era deja în grafic de mai mult timp.

PRO TV, între ideologie şi câştigurile financiare

PRO TV este o televiziune de prestigiu, care, pentru a-şi păstra banii foarte mulţi câştigaţi de pe urma imaginii sale, nu poate intra oficial în jocuri politice sau geostrategice de culise. Totuşi, prin fire invizibile, noii maeştri păpuşari pot influenţa decisiv publicul din România, miza fiind uriaşă: controlul asupra resurselor unei ţări divizate, care ar fi astfel mult mai uşor de manipulat.

În acest context, două momente din istoria recentă a PRO TV ne dau serios de gândit. Este vorba de prezenţa la populara emisiune “Românii au talent”, emisiunea cu cea mai mare audienţă din România, a unei fetiţe îmbrăcată în uniforma armatei condusă de dictatorul comunist Mao, dar şi de câştigarea emisiunii „Masked Singer” (cel mai popular proiect al postului în acest moment) de către controversatul Garcea – Mugur Mihăescu, vârful de lance al celor ce îndeamnă în aceste zile la proteste şi la nepurtarea măştii.

Cine este Petr Kellner, noul proprietar al PRO TV şi care sunt legăturile sale cu China

Oficial, PFF Group, grupul ceh controlat de omul de afaceri Petr Kellner, a cumpărat de la americanii AT&T pachetul majoritar de acțiuni al Central Media Enterprises (CME), compania-mamă a PRO TV, tranzacţia fiind aprobată de Comisia Europeană.

Miliardarul Petr Kellner este unul dintre cei mai bogaţi oameni de afaceri din Cehia şi un apropiat al legăturilor cu China. O companie de PR a acestuia a plătit o multitudine de articole în presă pentru a pune China într-o lumină favorabilă, iar afacerile sale cu Bejingul prosperă.

Acţiunile sale pro-chineze au intrat şi în vizorul americanilor, senatorul Marco Rubio solicitând în acest an ca autorităţile din SUA să investigheze modul în care Petr Kellner a cumpărat comania americană ce deţine şi Pro TV, pe motiv că subminează interesele SUA în Europa.

Aşadar,  e de notorietate ataşamentul moral şi financiar al noului proprietar PRO TV faţă de China şi, în extensie, faţă de ţările care încearcă să pună pe butuci în România parteneriatul strategic şi de Securitate cu SUA. Tocmai de acceea, deja unele momente sensibile de la PRO TV România ar putea da de înţeles că noul prorietar şi-a intrat deja în pâine.

Cum a ajuns Siena Vuşcan, la 10 ani, vedetă la “Românii au talent”, îmbrăcată într-un costum maoist

La ediţia din acest an a celei mai populare emisiuni de la noi din ţară, “Românii au talent”, PRO TV a decis să promoveze un moment atipic, în care o fetiţă româncă de 10 ani, care a trait în ultima perioadă în China, a apărut îmbrăcată în uniforma militarilor maoişti, folosiţi de regimul comunist chinez la represiune. Mai mult, numărul Sienei Vuşcan a avut parte şi de extra promovare, beneficiind de un Golden Buzz din partea Andrei.

„Tâmpenie incredibilă la PRO TV. Nu-i bula mea, dar share-uieşte lumea această oroare: un copil de 10 ani în concurs muzical îmbrăcat (de părinţii ei; producători?) în uniforma gărzilor roşii ale lui Mao; iar nătărăii din juriu showbiz aplaudă. Emisiune kitsch, deci de mare audienţă.

E tot din categoria «să pupăm în fund China», cum vă spuneam: devine un trend glamorizarea comunismului de Beijing, nu fără legătură cu actuala orientare revizionistă a liderului Xi, care s-a întors spre maoism şi încurajează asemenea reevaluări.

Penetrează mai nou chiar şi în România, iată, unde maoismul n-a fost niciodată popular, nici măcar în anii ’70 – spre deosebire de Franţa, de exemplu“, a scris analistul politic Sorin Ioniţă pe contul său de Facebook.

Mao Zedong a fost cel mai popular lider al Partidului Comunist Chinez, campaniile sale făcându-l responsabil de moartea a 40-70 de milioane de oameni.

Cum a ajuns Garcea, alias Mugur Mihăescu, aflat în fruntea proetstelor anti-carantină, să câştige “Masked Singer” de la PRO TV

Un alt moment controversat s-a petrecut recent şi a avut în vedere modul în care PRO TV a făcut selecţia la cel mai populat show TV al toamnei: producţia “Masked Singer”. Acest show a fost câştigat de personajul Corbul, sub masca acestuia afându-se, surpriză mare!, actorul Mugur Mihăescu, alias Garcea din serialul Vacanţa Mare.

Un personaj popular, dar care acum se află în fruntea grupului de contestatari a măsurilor luate de autorităţi în contextual pandemiei de Covid 19. Astfel, Mugur Mihăescu este unul din liderii protestatarilor anti carantină, a încercat în repetate rânduri să scoată lumea în stradă şi a contestat aproape toate măsurile anti coronavirus.

Mai mult, în primăvară, au apărut în media şi mai multe note informative semnate de Mugur Mihăescu la fosta Securitate, note contestate de actor. Faptul că PRO TV a decis să favorizeze în cel mai popular show al său un personaj care a ţinut prima pagină în Sputnik, organul de propaganda al Rusiei în România, spune multe despre alegerile producătorilor.

Iată aşadar elemente care, puse în context, pot ridica semen de întrebare privind orientarea ideologică a noului PRO TV în perioada următoare. Rămâne de văzut dacă timpul va confirma sau infirma aceste temeri şi dacă cea mai mare staţie TV din România îşi va păstra independenţa.

Citeste mai multe despre: Pro TV

Distribuie pe social media

Top articole

Cele mai citite

Ultimele stiri

Urmareste-ne pe Facebook